kogu tõde kiudainetest


cardboard hero

KIUDAINED EI OLE AINULT VANAEMADE TOIT!

Kiudaineid leidub taimset päritolu toidus – näiteks puu- ja juurviljades, teraviljades, läätsedes ja pähklites. Põhimõtteliselt on tegu nende toiduosakestega, mida ei saa seedida ning mis jääb meie soolestikus üsna samaks.

Kiudainete peamine roll on meie seedimist korras hoida. Kiudained alandavad ka kolesteroolitaset, siudes sapihappeid (mis on tehtud kolesteroolist, et seedida rasvu) ja neid väljutades. Teraviljades leiduvad kiudained on südamehaiguste vältimisel kõige paremad.

Kiudained aitavad ka glükoositaset stabiilsena hoida, sest nad aeglustavad soolestikus suhkrute imendumist. Nii hoitakse ära kiire veresuhkru tõus, mis on otseselt seotud diabeediga.

Kiudained aitavad ka tervislikku kehakaalu hoida. Kiudaineterikkad toidud on tavaliselt paksud ning täidavad hästi kõhtu, samuti on nendes vähe rasva. Nii saame me hakkama väiksema toidukogusega ja täiskõhutunne püsib kauem.

Täiskasvanud inimesed peaksid päevas sööma umbes 30 grammi kiudaineid. 7 grammi saad sa kätte ühest meie nisuvõrseshotist! 

Kiudaineterikas toit maandab südame- ja veresoonkonna haigustesse haigestumise riski 20-40%. Samuti väheneb risk haigestuda käärsoolevähki ning tüüp 2-diabeeti, rääkimata tervisliku kehakaalu kergemast säilitamisest!

Fibre Fact